regulamin
Poniższy regulamin precyzuje zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym www.pracowniabulanda.pl przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca: Magdalena Bulanda prowadząca działalność na podstawie jednoosobowej działalności, pod firmą Pracownia Introligatorska Magdalena Bulanda adres siedziby: 85- 356 Bydgoszcz, ul. Leszczyna 17, wpisany pod numerem NIP:5040059918, Regon: 387638620
- Kontakt ze Sprzedawcą: za pomocą adresu poczty elektronicznej: biuro@pracowniabulanda.pl
§1 Definicje
- Regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego.
- Sklep Internetowy – serwis internetowy pod adresem www.pracowniabulanda.pl za pomocą którego, Sprzedawca świadczy sprzedaż produktów i usług online.
- Sprzedawca – podmiot oferujący usługi sprzedaży za pomocą Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Dzień Roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Klient – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie dokonuje Zamówienia/Zakupu w Sklepie Internetowym.
- Przedmiot transakcji – Towary ub usługi wyszczególnione oraz opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
- Towar – rzecz ruchoma, przedstawiana w Sklepie Internetowym, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów/ usług w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawierana pomiędzy Usługodawcą a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające wyraźnie rodzaj i ilość Towarów, prowadzące bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
§2 Zasady ogólne
- Regulamin formułuje zasady korzystania ze Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem www.pracowniabulanda.pl
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i zaakceptowanie jego postanowień podczas realizacji Zamówienia.
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną za pomocą Sklepu Internetowego.
- Informacje o Towarach Sprzedawca umieszcza w Sklepie Internetowym.
- Produkty dostępne w Sklepie internetowym zostały wykonane ręcznie, poszczególne egzemplarze towarów mogą różnić się od siebie co nie stanowi wady produktu.
- Wszystkie arkusze papierów dekoracyjnych dostępnych w Sklepie internetowym zostały namalowane ręcznie na powierzchni wody, dlatego drobne niedoskonałości wzoru oraz plamy/ ślady farby na odwrocie nie stanowią wady produktu.
- Aby złożyć Zamówienie w Sklepie Internetowym Klient jest zobowiązany spełniać poniższe wymagania techniczne, potrzebne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca:
1) Dysponować kontem poczty elektronicznej (e-mail).
2) Posiadać : Komputer, telefon typu smartfon lub tablet z systemem operacyjnym kompatybilnym ze Sklepem Internetowym.
3) Kompatybilną z systemem sklepu internetowego Przeglądarkę internetową. - Klient nie może dostarczać treści zabronionych przez przepisy prawa.
§3 Ceny
- Ceny podane w Sklepie Internetowym są cenami brutto wyrażonymi w złotych polskich i zawierają wszelkie należne podatki.
- Do ceny Towaru trzeba doliczyć koszty dostawy w wysokości określonej w §6 dla wybranego przez Klienta rodzaju dostawy.
§4 Składanie zamówień
- Zamówienia przyjmuje Sprzedacwa za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Zamówienia w Sklepie Internetowym można składać przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok. Wyłączając czas, w którym prowadzona jest aktualizacja sklepu bądź inne prace techniczne.
- Zamówienie jest faktyczne, jeżeli Klient poprawnie wypełni formularz zamówienia oraz poda poprawne dane kontaktowe: dokładny adres, na który zamówienie ma być wysłane, numer telefonu i adres e-mail.
- W wypadku gdy podane dane nie są prawidłowe lub kompletne, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w ciągu 5 dni robiczych. Jeżeli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedawca może anulować Zamówienia/e.
- Klient po sfinalizowaniu zamówienia otrzymuje paragon fiskalny lub fakturę VAT.
1) Dokument zostanie wysłany wraz z przesyłką lub będzie przesłany na adres e-mail podany przez Klienta podczas składania Zamówienia. - Po skutecznym złożeniu przez Klienta Zamówienia, otrzyma on odpowiedź ze sklepu potwierdzającą otrzymanie Zamówienia.
- Realizacja Zamówienia rozpoczynie się po dokonaniu płatności przez Klienta lub, jeżeli Klient wybrał opcję płatności przy odbiorze Towaru, od momentu potwierdzenia Zamówienia.
§5 Sposoby płatności za Zamówienie
- Sprzedawca udostępnia Klientowi W zależności od wybranej formy dostawy) niżej wymienione sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
1) Płatność za pobraniem podczas dbioru przesyłki.
2) Płatność przelewem na podany poniżej rachunek bankowy Sprzedawcy.
3) Płatność systemem szybkich płatności. - Rachunek Sprzedawcy:
1) Bank: ING Bank Śląski S.A.
2) Numer Rachunku 04 1050 1139 1000 0097 3614 7662
3) Iban: PL 04 1050 1139 1000 0097 3614 7662
§6 Koszt, sposoby i termin dostawy
- Zamówienie wysłane zostanie pod adres podany w formularzu zamówienia. Sprzedawca poinformuje Klienta jeżeli formularz zamówienia zostanie nieprawidłowo wypełniony, co uniemożliwi dokonanie wysyłki lub ją opóźni.
- Sprzedawca udostępnia klientowi poniższe sposoby dostawy:
1) Kurier InPost
2) Paczkomat
3) Poczta Polska- przy realizacji przesyłek zagranicznych na terenie Uni Europejskiej. - Całkowity czas realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 30 dni od dnia złożenia i potwierdzenia zamówienie przez Klienta, jednak Sklep Internetowy dołoży wszelkich starań, aby zamówienia były realizowane możliwie bez zwłoki.
- Klient jest obciążany kosztami dostawy:
1) Kurier InPost: 25,00 przedpłata, 30,00 pobranie
2) Paczkomat: 22,00 przedpłata
3) Poczta Polska- przy realizacji przesyłek zagranicznych na terenie Uni Europejskiej. Cena ustala indywidualnie.
4) Jeśli kwota Zamówienia jest większa niż 500zł koszty dostawy pokrywa Sprzedawca. Obowiązuje na terenie Polski. - Czas dostawy zakupionego Towaru do Klienta wynosi 14 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Towaru podano inny termin.
§7 Odstąpienie od umowy
- Klient, zawierając umowę na odległość, ma prawo do odstąpienia od niej w terminie 14 dni kalendarzowych. Nie musi podawać przyczyny i ponosić kosztów.
- Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie towaru w nienaruszonym stanie wraz z oświdczeniem przed jego upływem na adres Sprzedawcy.
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy dostępny jest na stronie Sklepu Internetowego w zakładce ,,Zwroty i reklamacje’’, również jest załączony do wiadomości e- mail z potwierdzeniem Zamówienia.
- Klient może skorzystać z podanego wzoru formularza, jednak nie musi.
- Klient ma obowiązek bez zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić w nienaruszonym stanieTowar Sprzedawcy.
- Dla zachowania terminu wystarczy odesłać zakupiony Towar przed jego upływem. Klient może zwrócić zakupiony Towar na adres Sprzedawcy.
- W sytuacji odstąpienia od umowy, Klientowi zwracane zostaną otrzymane od niego płatności ( w terminie do 14 dni kalendarzowych), w tym koszty dostawy.
1) Wyjątek stanowi przypadek w którym klienat wybrał sposób dostawy towaru inny niż najtańszy dostępny w Sklepie Internetowym.
2) W takiej sytuacji to Klient pokrywa koszty dostawy towaru. - Klient ponosi odpowiedzialność finansową za zmniejszenie wartości zakupionego Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczność stwierdzenia właściwości, cech i funkcjonowania Towaru.
§8 Procedura reklamacji
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Wyjątek stanowią towary przecenione, w których opsie znajduje się informacja o wystąpieniu wad.
- Podstawa i obszar odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta określone zstały powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
- Sprzedawca/usługodawca odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem, jeśli Towar posiada wadę fizyczną lub prawną.
- Produkty dostępne w Sklepie zostały wykonane ręcznie, dlatego poszczególne egzemplarze towarów z tej samej serii mogą różnić się od siebie i nie stanowi to wady produktu.
1) Wszystkie arkusze papierów dekoracyjnych dostępnych w Sklepie zostały namalowane ręcznie na powierzchni wody, dlatego też niedoskonałości wzoru oraz plamy na odwrocie arkusza nie stanowią wady produktu. - Reklamacje możne zostać złożona przez Klienta m.in.:
1) Pisemnie na adres Sprzedawcy: Pracownia Introligatorska Magdalena Bulanda, Leszczyna 17, 85-356 Bydgoszcz
2) W formie elektronicznej, za pomocą poczty elektronicznej, na adres Sprzedawcy: biuro@pracowniabulanda.pl - Sugeruje się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:
1) Imię i nazwisko.
2) Adres
3) Adres e-mail.
4) Datę złożenia zamówienia.
5) Przedmiot reklamacji, oraz wskazanie żądania.
6) Wszystkie okoliczności uzasadniające reklamację. - O decyzji dotyczącej reklamacji Klient zostanie poinformowany drogą elektroniczną bądź za pomocą poczty.
- Podczas składania reklamacji należy dostarczyć do Sprzedawcy reklamowany produkt oraz zgłoszenie reklamacyjne.
- Sprzedawca odniesie się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż 14 dni kalendarzowych od daty jej złożenia. Nie ustosunkowanie się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za zasadną.
- W sytuacji rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta, Sprzedawca dokona naprawy lub wymiany reklamowanego towaru na nowy, pełnowartościowy lub zwróci poniesione koszty klientowi.
§9 Postanowienia końcowe
- Zmiany w Regulaminie.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonania zmiany w Regulamie z ważnych przyczyn np: zmiany przepisów prawa, zmian sposobów płatności i/ lub dostawy – w ramach, w jakich te zmiany wpływają na realizację postanowień tego Regulaminu. - W sprawach nieuregulowanych w tym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, a w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami – przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów i o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) i ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.), dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami – przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); i inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Konflikty wynikające ze stosowania tego Regulaminu oraz w związku z wykonywaniem zawartych umów pomiędzy Sprzedawcą a Klientami, będą rozpatrywane przez Sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17.11.1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. nr 43 poz. 296 ze. zm.).
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień tego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu wystawienia faktury, rachunku lub prowadzenia sprawozdawczości finansowej. Podawanie danych osobowych jest dobrowolne. Wszystkie osoby, których dane osobowe przetwarzane są przez Sprzedawcę mają prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.